Siirry sivusisältöön
  • Hakijalle
    • Hae koulutukseen
      • Haussa nyt - Koulutuskalenteri
      • Jatkuva haku
      • Yhteishaku
      • Hakijan ja opiskelijan neuvonta
      • Hakeutumisessa huomioitavaa
    • Tutkinnot ja koulutukset
      • Ammatilliset perustutkinnot
      • Ammattitutkinnot
      • Erikoisammattitutkinnot
      • Lupa- ja korttikoulutukset
      • Valmentavat koulutukset
      • Avoin ammattiopisto
    • Polkuvaihtoehdot
      • Ammattilukio
      • Yrittäjyysopinnot
      • Urheiluakatemia
      • Huippuosaajan polku
      • Väyläopinnot
    • Opiskelu oppisopimuksella
      • Oppisopimus opiskelijoille
      • Oppisopimus yrittäjälle
      • Usein kysyttyä
    • Opoille
      • Ammatinvalinnan ohjaus
      • Nivelvaiheyhteistyö
  • Työelämälle
    • Osaamista henkilöstölle
      • Lupa- ja korttikoulutukset
      • Muut koulutukset
      • Analyysit ja kartoitukset
      • Valmennukset ja ohjaus
      • Tutkinnot ja tutkinnon osat - oppisopimuskoulutuksella
    • Opiskelijoita työpaikalle
      • Työpaikalla järjestettävä koulutus ja näytöt
      • Kansainväliset opiskelijat
      • Työpaikkakysely
      • Tiitus-rekrytointisovellus
    • Oppisopimus mahdollisuutena
      • Oppisopimuksen periaatteet
      • Edellytykset
      • Yrittäjän oppisopimus
      • Oppisopimus työnantajalle
    • Työpaikkaohjaajan ohjeet
      • Koulutus- ja oppisopimus
      • Ohjaus työpaikalla
      • Opiskelijan HOKS
      • Näyttö ja arviointi
      • Työpaikkaohjaajakysely
  • Opiskelijalle
    • Opintojen alussa
      • Aloitusvalmennus
      • HOKS opintojen alussa
      • Polkuvaihtoehdot
      • Opintojen rahoittaminen ja tuet
      • Opiskelijoilta perittävät maksut
      • Osallistu ja vaikuta
      • Huoltajille
    • Opiskelu
      • Aikataulut
      • HOKS opiskelun aikana
      • Polkuvaihtoehdot
      • Näytöt ja arviointi
      • Opiskelu verkossa
      • Valmistuminen
      • Yhteiset tutkinnon osat
    • Ohjaus ja tuki
      • Opintotoimistot
      • Opintojen rahoittaminen ja tuet
      • Opiskelijaterveydenhuolto
      • ICT-palvelut
      • Digitutor
      • Kuraattorit ja psykologit
      • Opinto- ja omaohjaajat
    • Oppimisympäristöt
      • Opiskelu oppilaitoksessa
      • Opiskelu verkossa
      • Työelämässä oppiminen
      • Kansainvälisyys
    • Linkit ja lomakkeet
    • Asuminen
      • Asumisen järjestyssäännöt
      • Oppilaitoksen ja kodin välisten matkojen korvaaminen
  • Asiakastyöt ja palvelut
    • Kauneus ja hyvinvointipalvelut
      • Hieronta
      • Kauneudenhoito
      • Jalkojenhoito
      • Parturi-kampaamo
    • Muut palvelut
      • Ajoneuvot ja kuljetukset
      • Rakentaminen
      • Puutyöt ja kalusteet
      • Tekstiilityöt
    • Myymälät
      • Kauppapaikka opiskelijatöiden myymälä
      • Mestarin Alku -elintarvikemyymälä
    • Ravintolat
      • Ravintola Rantsu
      • Ravintola Aikkari
      • Ravintola Oppikuppi
      • Ravintola Startti
      • Sodankylän opiskelijaravintola
      • Kemijärven opiskelijaravintola
      • Santasport ravintolat
  • Tietoa REDUsta
  • Yhteystiedot
  • Linkit
  • ENG
Opiskelijalle
  • Asuminen
    • Oppilaitoksen ja kodin välisten matkojen korvaaminen
    • Asumisen järjestyssäännöt
  • Huoltajille
  • Linkit ja lomakkeet
    • Ravintolat
  • Ohjaus ja tuki
    • Digitutor
    • Erityinen tuki
    • ICT-palvelut
    • Kuraattorit ja psykologit
    • Opinto- ja omaohjaajat
    • Opintojen rahoittaminen ja tuet
    • Opintotoimistot
    • Opiskelijaterveydenhuolto
  • Opintojen alussa
    • Huoltajille
    • Aloitusvalmennus
      • Järjestyssäännöt
      • Kopiointi
      • Lukuvuosi ja lomat
    • HOKS opiskelun alussa
      • Erityinen tuki
      • Opiskeluvalmiudet
      • Osaamisen tunnustaminen
      • Studenta huoltajille
      • Studenta opiskelijoille
    • Opintojen rahoittaminen ja tuet
    • Opiskelijoilta perittävät maksut
    • Osallistu ja vaikuta
      • Aloituspalaute
      • Tutortoiminta, opiskelijaraadit ja opiskelijakunta
    • Polkuvaihtoehdot
  • Opiskelu
    • Aikataulut
      • Uusinta- ja korotuskoepäivät
      • Lukuvuosi ja lomat
    • HOKS opiskelun aikana
    • HOKS tavoitteen ja opiskeluajan muuttaminen
    • Keskeyttäminen ja eroaminen
    • Näytöt ja arviointi
    • Polkuvaihtoehdot
    • Valmistuminen
      • Päättöpalaute
      • Urasuunnitelma ja jatko-opinnot
      • Valmistumispäivät ja todistukset
    • Yhteiset tutkinnon osat
  • Oppimisympäristöt
    • Kansainvälisyys
      • Hakeminen KV-jaksolle ja apuraha
      • Kotikansainvälisyys
      • Opiskelu ja työskentely ulkomailla
    • Opiskelu oppilaitoksessa
    • Opiskelu verkossa
      • Etäopetus - ACP ja Teams
      • Office 365
      • Verkko-opetus - Moodle
    • Työelämässä oppiminen
      • Koulutussopimus
        • Ateriakorvaus
        • Vakuutukset
      • Oppisopimus
        • Oppisopimuskoulutuksen lomakkeet
        • Rahoitus oppisopimuskoulutuksessa
        • Työsuhde ja säädökset
  1. Etusivu
  2. Opiskelijalle
  3. Päättöpalaute

Päättöpalaute

Tehdään yhdessä ammattitaitoisia osaajia!

Päättöpalautekysely lähetetään opiskelijan opintojen päättövaiheessa, kun kaikki osaaminen on hankittu HOKSin tavoitteiden mukaisesti.

Opetushallitus lähettää palautelinkin opiskelijan omaan sähköpostiin, kun opiskelija on hankkinut tavoiteena olleen osaamisen tai viimeistään kun opiskelija saa todistuksen.

Kysymykset koskevat HOKSin suunnittelua, osaamisen hankkimista, näyttöjä sekä opintoihin ja hyvinvointiin liittyvää ohjausta ja tukea. Palaute annetaan nimettömänä ja sitä käytetään koulutuksen kehittämiseen. 

Antamalla palautetta kehität koulutusta, jotta kaikille opiskelijoille on mahdollista saavuttaa  ammatilliset tavoitteensa.

Kysymme palautetta kaksi kertaa opintojen aikana: aloitusvaiheessa aloituspalautetta ja päättövaiheessa päättöpalautetta.

Kerro meille, missä on onnistuttu ja mitä voisi tehdä vielä paremmin. Palaute annetaan nimettömänä ja sitä käytetään koulutuksen kehittämiseen.

Päättökysely sisältää valtakunnalliset OKM asetuksella 415/2018 säädetyt valtakunnalliset kysymyset sekä REDUn omat täydentävät kysymykset.

Valtakunnalliset kysymykset

Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS)

  1. Minulle laadittu henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS) mahdollisti opintojeni joustavan etenemisen.
  2. Sain vaikuttaa opintojeni suunnitteluun.
  3. HOKSin toteutumista seurattiin ja sitä päivitettiin tarvittaessa opintojeni aikana.
    Seliteteksti: Oppilaitoksen opettaja tai ohjaaja seuraa opinnoissa etenemistä. Jos opintojen aikana suunnitelmaan tulee muutoksia tai aiemmin tehtyjä valintoja muutetaan, muuttuneet tiedot päivitetään HOKSiin.
  4. Opintojen aikana muualla hankkimani osaaminen (muut opinnot, työkokemus, harrastukset, muutoin hankittu osaaminen) selvitettiin ja sen perusteella HOKSia tarvittaessa päivitettiin.
    Seliteteksti: Jos opiskelija on hankkinut opintojen ohessa lisää sellaista osaamista, jota voidaan opinnoissa hyödyntää, se voidaan tunnistaa ja tunnustaa osaksi HOKSia.
  5. Sain riittävästi ohjausta ammatilliseen jatkosuunnitelmaani (liittyen työelämään ja/tai jatko[1]opintoihin).
    Seliteteksti: Opintojen suunnittelussa voidaan tehdä valintoja, joilla edistetään opiskelijan urasuunnitelmia välittömästi tutkinnon tai tutkinnon osan/osien suorittamisen jälkeen.

Osaamisen hankkiminen

  1. Opetustilat, välineet, työpaikat, digitaaliset ja muut oppimisympäristöni edistivät oppimistani.
  2. Olen tyytyväinen minulle tarjottuihin mahdollisuuksiin opiskella työpaikalla.
  3. Tähän vastaavat vain ne, jotka ovat olleet työpaikalla oppimassa:
    Minua ohjanneilla työpaikkaohjaajilla on hyvät ohjaustaidot ja he ovat ammattitaitoisia.
  4. Opettajat, työpaikkaohjaajat ja muu ohjaushenkilöstö tekivät hyvää yhteistyötä opintojeni järjestämisessä.
  5. Opintoihini sisältyi minulle sopiva määrä itsenäistä opiskelua.
    Seliteteksti: Esimerkiksi ohjattua etäopiskelua tai verkko-opintoja.
  6. Sain riittävästi opetusta ja ohjausta, jotta opintoni etenivät suunnitellusti.
    Seliteteksti: Esimerkiksi oppilaitoksen opetusta ja/tai työpaikan järjestämää ohjausta.
  7. Opintojeni aikana varmistettiin, että sain tukea opintojen etenemiseen, jos sitä tarvitsin
    Seliteteksti: Esimerkiksi tukea oppimiseen ja opiskeluun oppimisvaikeuksien, vamman, sairauden tai muun syyn vuoksi.
  8. Saamani opetus ja ohjaus oli laadukasta.
  9. Sain riittävästi palautetta osaamiseni kehittymisestä.
  10. Sain riittävästi tietoa mahdollisuuksista opiskella tai työskennellä ulkomailla opintojeni aikana.
  11. Sain valmiuksia toimia ammattialallani kestävän kehityksen mukaisesti.
    Seliteteksti: Kestävä kehitys on toimintaa, jossa huomioidaan oman toiminnan vaikutukset ympäristöön, ihmisiin ja talouteen. Vastuullisella toiminnalla luodaan nykyisille ja tuleville sukupolville hyvät elämisen mahdollisuudet.

Näytöt

  1. Osallistuin näytön/näyttöjen suunnitteluun.
  2. Työtehtävät, joissa suoritin näyttöni, vastasivat todellisia työelämän tehtäviä.
  3. Osaamiseni arvioitiin osaamisen arviointikriteerien mukaisesti.
    Seliteteksti: Osaaminen arvioidaan tutkinnon perusteiden ammattitaitovaatimusten ja arviointikriteerien mukaisesti.
  4. Arvioijani olivat ammattitaitoisia ja asiantuntevia.

Opiskelijan hyvinvointi

  1. Opiskeluhuoltopalvelut olivat tarvittaessa käytettävissäni (esimerkiksi terveydenhoitaja, kuraattori, psykologi).
  2. Opiskeluympäristöni oli turvallinen.
    Seliteteksti: Esimerkiksi oppilaitoksen tilat, opetus- ja työvälineet, tietoturva, ilmapiiri.
  3. Opiskelijoita kohdeltiin yhdenvertaisesti ja tasa-arvoisesti.
  4. Olen kokenut tai havainnut kiusaamista, syrjintää tai häirintää oppilaitoksessa tai työpaikalla, jossa opiskelen (monivalinta, jossa voi valita useamman):
    - Kyllä, olen havainnut
    - Kyllä, olen ollut kohteena
    - En ole havainnut enkä ollut kohteena.
  5. Tähän vastaavat vain ne, jotka vastasivat edelliseen kysymykseen kyllä:
    Koen, että kiusaamiseen, syrjintään tai häirintään puututaan
  6. Minulla oli halutessani mahdollisuus osallistua oppilaitoksen toiminnan kehittämiseen.
    Seliteteksti: Esimerkiksi antaa palautetta, tehdä aloitteita, vaikuttaa opiskelijakunnan kautta tai vaikuttaa oman tutkintoni koulutuksen kehittämiseen.

Vaikuttavuus

27. Koulutus paransi valmiuksiani työelämään siirtymiseen, siellä toimimiseen tai jatko-opintoihin.

  1. Koulutus antoi valmiuksia yrittäjyyteen.
    Seliteteksti: Valmiuksilla tarkoitetaan tietoa siitä, miten voisit halutessasi toimia itsenäisenä ammatinharjoittajana tai työnantajayrittäjänä
  2. Koulutuksen aikana sain osaamista ja ammattitaitoa, jota pystyn hyödyntämään.

Yleisarvio

30. Olen tyytyväinen saamaani koulutukseen

31. Suosittelisitko oppilaitosta  (vastausasteikko NPS 1 - 10, 0 = en ollenkaan ja 10 = erittäin mielelläni)

Vastausasteikko (väittämät) edellä esitettyihin kysymyksiin ellei erikseen ole muuta esitetty:
 
(5) täysin samaa mieltä
(4) jokseenkin samaa mieltä
(3) osin samaa osin eri mieltä
(2) jokseenkin eri mieltä
(1) täysin eri mieltä.

REDUn lisäkysymykset

Yleistä palautetta REDUlle

  • Missä olemme onnistuneet? (tekstivastaus)
  • Mitä asioita haluaisit meidän tekevän paremmin? (tekstivastaus)

Liiteenä on kuva vastauslomakkeesta (PC-näkymä). Puhelimella tai tablettitietokoneella vastatessa näkymä on hieman erilainen.

  • REDU Opiskeljiapalaute - päättökysely - koko tutkinto -lomake 1.7.2021 alkaen (ei saavutettava) (.pdf) (256 kt)
  • REDU opiskeljiapalaute - päättökysely - osatutkinto -lomake 1.7.2021 alkaen (ei saavutettava) (.pdf) (256 kt)

Opiskelijapalautekyselyt ovat osa REDUn laadunhallintajärjestelmää.

REDU konserni
Korvanranta 50
96300 Rovaniemi
Vaihde: 020 798 4000
Hakupalvelut: 020 798 4100
Sähköposti: redu@redu.fi
Oikoteitä
  • Hakijan ja opiskelijan neuvonta
  • Henkilöhaku
  • Anna palautetta
  • Linkit
Seuraa meitä
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Snapchat
  • Youtube
  • LinkedIn
Copyright 2022 REDU
  • Evästeilmoitus
  • Tietosuoja
  • Saavutettavuus
  • Turvallisuus