Lapin koulutuskeskus REDU

Tietoa koronaviruksen aiheuttamasta poikkeustilanteesta REDUssa

Päivitämme tänne uusimmat tiedotukset korona-tilanteeseen liittyen.

Kaikki uutiset

5.5.2020 Etäopetus jatkuu kevätkauden loppuun saakka.

Lapin koulutuskeskus REDU ja Lapin Urheiluopisto Santasport jatkavat ammatillisen koulutuksen etäopetusta kesälomaan (6.7.) saakka valtioneuvoston suosituksen mukaisesti.

REDUn omistamia tiloja voidaan käyttää lähiopetukseen 14.5. jälkeen yksittäisten opiskelujen ja näyttöjen osalta erikseen määriteltynä. Kaikessa tilojen käytössä huomioidaan toukokuun loppuun asti voimassa oleva 10 henkilön kokoontumisrajoitus, riittävä turvaetäisyys sekä huolellinen hygienia.

31.3.2020 Etäopetus jatkuu

Valtioneuvoston uusien linjausten mukaisesti jatkamme etäopetusta 13.5.2020 saakka. Päivitämme omaa ohjeistustamme ja tiedotamme lisää, kun saamme ministeriöstä tarkennettuja ohjeita asiaan liittyen.

Tietoa opiskelijoille

Opiskelijapalvelut ja ohjaus
  • Omaohjaaja neuvoo ja opastaa kaikissa omiin opintoihin liittyvissä asioissa
  • Muuta opiskeluun liittyvää ajankohtaista ohjeistusta toimitetaan Studentan ja koulun sähköpostin kautta
  • Opiskelijaravintolat ja kahvilat on suljettu toistaiseksi
  • Maaliskuussa valmistuville opiskelijoille todistukset lähetetään postissa
  • Opiskelijapalvelut auttavat muun muassa hakeutumiseen ja todistuksiin liittyvissä asioissa puh. 020 798 4100, haku@redu.fi
Tuet ja etuudet
  • Jos opiskelu ei ole ollut mahdollista, opintotuen maksamista voidaan jatkaa ja opintotuen enimmäisaikaa pidentää, vaikka opintosuoritusmäärä ei ole ollut riittävä (Lisätietoa: www.kela.fi/korona)
  • Kela saa pääsääntöisesti opiskeluun liittyvät tiedot suoraan KOSKI-palvelusta, mutta erityistilanteita kuten mahdollista kuntoutumistukea varten tarvittavan todistuksen saa REDUn opiskelijapalveluista.
  • Työttömyysetuudella opiskelevien ei tarvitse ottaa yhteyttä omatoimisesti TE-toimistoon, vaan opiskelu jatkuu oppilaitoksen ohjeistamalla tavalla. Seuranta TE-toimiston kanssa tapahtuu säköisesti verkon kautta kuittaamalla opintojen eteneminen työllistymis- tai kotoutumissuunnitelman mukaisesti.
  • Koulutussopimusjakson tai työmaaopetuksen aikana opiskelija voi hakea ateriakorvausta, kun ruokailu ei ole mahdollista opiskelijaravintolassa. Ohjeet ja lisätiedot täällä.
Verkko-opiskelu
Tukea jaksamiseen
  • Kuraattoripalveluissa ota yhteyttä ensisijaisesti puhelimitse. Yhteystiedot löydät: redu.fi/kuraattorit
  • Huolipois-chat on toiminnassa tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 15-16. Vastaamassa on kuraattori tai muu opiskeluhuollon asiantuntija. Chatin löydät osoitteesta redu.fi/opiskelu